De reis naar Yogya is begonnen... - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Janna Kolen - WaarBenJij.nu De reis naar Yogya is begonnen... - Reisverslag uit Jogjakarta, Indonesië van Janna Kolen - WaarBenJij.nu

De reis naar Yogya is begonnen...

Door: Janna Kolen

Blijf op de hoogte en volg Janna

08 Februari 2014 | Indonesië, Jogjakarta


De reis waar we al een jaar naar uitkijken is nu dus echt begonnen. Ik kan het zelf nog niet helemaal beseffen dat ik nu in Indonesië zit. Na maanden voorbereiding; het regelen van een visum (ga nooit op vrijdag de 13de naar den Haag), het boeken van de vlucht, inentingen halen, spullen kopen, tas inpakken en uiteindelijk het afscheid nemen van m'n lieve vrienden, ouders, familie en mijn liefste vriendje, zit ik hier dan echt..

Donderdag 6 februari is alles begonnen. We stonden vroeg op om samen te ontbijten en zijn daarna met z'n viertjes richting Amsterdam gereden. Daar hebben we afscheid genomen en gingen we met z'n 6e op pad. Tot dat er een vrouw schreeuwend achter ons aan rende "nieeet die kant op, niet door dat poortje, ho ho stoooohoop!" Toen konden we lekker nog een keer langs onze familie en vrienden om ze nog allemaal een hele dikke kus te geven joeeepieee! Daarna gingen we dus door de goede gate. Monique zei tegen me dat we nu niet meer achterom moesten kijken, maar dat deed ik lekker toch! Ik vond het echt prachtig om te zien hoe iedereen ons uit stond te zwaaien, tranen van geluk en verdriet stroomden over onze wangen. Onze reis ging nu echt beginnen!!! Let's go team Belanda!

De vlucht is goed gegaan, we zaten bekant alléén in het vliegtuig en hadden dus allemaal minimaal 2 stoelen waarop we heerlijk konden slapen. Toen we net de lucht in waren, openden we allemaal kaartjes van thuis met allemaal lieve woordjes. Ook hier weer een tsunami van traantjes en een grote big smile! Wat bof ik toch met zo'n lieve mama en papa!

Helaas had onze tweede vlucht van Abu Dhabi - Yakarta een vertraging. Nu hadden we maar 30 minuten om in het volgende vliegtuig te belanden.
Gerend voor ons leven door de hitte van Indonesië, samen met een schoonmaker. Hij vond het wel grappig om die 'domme Nederlanders' op te jagen. Hij wist namelijk allang dat ook deze vlucht vertraging had en we gewoon rustig aan konden doen. Helemaal doorweekt van het zweet, zaten we daar: nog 15 minuten wachten...Grrrrr!

Op het vliegveld in Yogya kwamen we aan in de stromende regen. Weten we gelijk wat ze bedoelen met 'regenseizoen'. Van het vliegtuig naar het vliegveld moesten we rennen door de stromende regen. na 20 meter waren we 6 verzopen katjes.
In Yogya werden we opgehaald een studente en een leerkracht van de UNY. Hartstikke lieve mensen die ons de komende 5 maanden zullen begeleiden. In de Taxi vertelden zij ons, dat het geluk brengt als je het land binnenkomt terwijl het regent. Laat het geluk nu maar komen!

Yogya is een mega drukke stad. Overal rijden scooters en je weet niet waar je moet kijken. Morgen moeten we het hotel uit waar we nu voor de tweede nacht gaan slapen. We hebben nog geen idee waar we de rest van de 5 maanden zullen verblijven. Dat wordt dus onze missie morgen. 'Op zoek naar een leuk stekkie'

Verder hebben we een druk programma vanuit de UNY waar we maandag mee gaan beginnen. Ik ben erg benieuwd naar alles wat nog komen gaat! Ik hoop echt dat ik de taal goed leer, de kindjes iets kan meegeven en geniet van dit mooie land.

'Whatever you decide to do, make sure it makes you happy.'


  • 08 Februari 2014 - 19:18

    Ruben:

    Mooi geschreven jans! Leuk dat je dit bijhoudt!!
    Xxx

  • 08 Februari 2014 - 19:48

    Jeanne Marie:

    Wat leuk om een reisverslag bij te houden. Ik zie dat er inmiddels al 90 mensen je verslag hebben gelezen, dus aan belangstelling en interesse geen gebrek. Heel veel plezier, laat de stortbui jullie veel geluk brengen en heel veel succes met het vinden van een fijn verblijf. Dikke knuffel. XXX

  • 08 Februari 2014 - 19:48

    Jeanne Marie:

    Wat leuk om een reisverslag bij te houden. Ik zie dat er inmiddels al 90 mensen je verslag hebben gelezen, dus aan belangstelling en interesse geen gebrek. Heel veel plezier, laat de stortbui jullie veel geluk brengen en heel veel succes met het vinden van een fijn verblijf. Dikke knuffel. XXX

  • 08 Februari 2014 - 20:37

    Brenda:

    Leuk Janna, kan ik je op deze manier een beetje volgen. Geniet er lekker van daar. X Brenda

  • 08 Februari 2014 - 20:45

    Jolanda Braspenning:

    Hoi Janna,
    Ik wens je een superreis die je voor de rest van je leven bij zal blijven. Een ervaring voor het leven dus. Heel veel plezier, geniet, pas goed op jezelf en kom heelhuids terug. Tot over n tijdje. Gr. Jolanda Braspenning

  • 08 Februari 2014 - 21:13

    Loes :

    Super leuk! Fijn dat iedereen zo toch een beetje bij je is.
    Ik wens je een hele leuke tijd. Zo jaloers
    X

  • 09 Februari 2014 - 01:35

    Merin:

    Yess, leuk! Ik ga je verhalen volgen hoor! Have fun!

  • 09 Februari 2014 - 09:59

    Nicole Van Delft:

    Hey!! Wat een enig idee dit !!! En inderdaad leuk om je zo te volgen zeg !!!
    Ik ben al fan hahahaha ..En wat schrijf je leuk ,staat je op het lijf geschreven .
    Vind zo knap van je dat je dit doet ..super levenservaring dit en de taal ook nog las ik ,
    Respect girl! Nou ben alweer benieuwd na volgende verslag hahaha...heeeel veel plezier!!!
    Geniet ervan meid! Groetjes Nicole en Fury X

  • 09 Februari 2014 - 12:52

    Anita:

    Lieve Janna,
    wat een superleuke reisverslag,
    wij zijn benieuwd naar de folgende.
    Heel veel liefs en vele xxxxxxxxxxx
    Mama en Papa

  • 09 Februari 2014 - 14:27

    Fransje Van Dongen :

    Leuk janna, dat je verslag uitbrengt van je reis.
    Ga zeker al je belevingen daar volgen.
    Groetjes veel plezier.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Janna

Actief sinds 24 Okt. 2013
Verslag gelezen: 427
Totaal aantal bezoekers 13990

Voorgaande reizen:

06 Februari 2014 - 01 Augustus 2014

Indonesië

Landen bezocht: